آرتان پیام اهورا

همه چیزهایی که برای یادگیری، پیشرفت و موفقیت نیاز دارید

آرتان پیام اهورا

همه چیزهایی که برای یادگیری، پیشرفت و موفقیت نیاز دارید

رسانه و مرجع نوآورانه برای انتقال دانش روز دنیا برای رشد فردی و افزایش دانش عمومی

کلمات کلیدی

راهنمای خرید پنکیک مناسب

يكشنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۰۹:۳۳ ق.ظ

یافتن بهترین پنکک برای پوست خشک کار ساده ای نیست زیرا اگر پنکیک درست انتخاب نشود روی پوست نمی نشیند و استفاده از آن عملا بی تاثیر خواهد بود. در این مطلب قصد داریم پنکیک های آرایشی مناسب برای پوست های خشک و نکاتی در مورد استفاده از آن ها را به شما معرفی کنیم.

همچنین در انتهای مطلب تعدادی از محبوب ترین پنکیک های پوست خشک را از نظر کاربران لیست کرده ایم. با ما در تانیرو همراه باشید.

 

پنکیک چیست و چه کاربردی دارد؟
یکی از بهترین محصولات آرایشی برای صاف کردن پوست پنکیک است. این محصول شبیه کرم پودر خشک است و بعد از استفاده از کانسیلر و کرم پودر و آرایش کامل استفاده می شود.

در واقع وقتی پنکیک را روی کرم پودر می زنید تعادل ایجاد کرده و ماندگاری آرایش خود را افزایش می دهید.

پنکیک در رنگ ها و انواع مختلفی در بازار موجود است که هرکسی باید با توجه به نوع پوست و رنگ خود انتخاب کند.

کسانی که پوست خشکی دارند معمولا نمی دانند از چه نوع پنکیک استفاده کنند. اکثرا در خرید این محصول اشتباه می کنند و پنکیکی می خرند که روی صورتشان نمی ماند و به راحتی پاک می شود.

اگر جزو این دسته هستید نکاتی را که در ادامه مطلب در مورد پنکیک مناسب پوست های خشک ذکر شده از دست ندهید.

 

سوالات متداول در مورد بهترین پنکیک برای پوست خشک
1- پنکیک مناسب پوست خشک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
یک گزینه خوب برای کسانی که پوست خشک دارند، یک پنکیک با قیمت مناسب با مواد مرطوب کننده است. این مدل روی پوست احساس خشکی نمی کند و به سرعت محو نمی شود. در واقع با موادی مانند ویتامین C و E و اسید هیالورونیک پوست را مرطوب می کند.

بافتی ابریشمی و سبک دارد و روی پوست مالیده نمی شود. علاوه بر این قابلیت پوشش چین و چروک و خطوط ریز را نیز دارد.

2- چگونه از پنکیک روی پوست خشک استفاده کنیم؟
پنکیک یکی از معدود محصولات آرایشی است که با انگشت روی پوست پخش نمی شود. برای پخش یکنواخت این محصول باید از برس یا پد آرایشی استفاده کنید.

اگر ست برس آرایشی دارید می توانید از برس پنکیک این ست استفاده کنید. بسیاری از این پودرها دارای یک پد آرایشی مخصوص در بسته بندی خود هستند. برای استفاده از آنها کافیست پد را کمی مرطوب کنید. اگر پوست شما خیلی خشک است، حتما قبل از آرایش از مرطوب کننده استفاده کنید.

3- کدام قسمت صورت را پنکیک آرایش کنیم؟
در گذشته کل صورت را با یک لایه پنکیک پوشانده بودند، اما این درست نیست و ظاهری غیر طبیعی ایجاد می کند. به همین دلیل فقط قسمت هایی را که می خواهید آرایش دائمی تری داشته باشید با پنکیک بپوشانید.

روی پیشانی، بینی و زیر چشم ها معمولاً قسمت هایی هستند که آرایش زودتر پاک می شود. می توانید این قسمت ها را با پنکیک بپوشانید و سطح یکدست تری ایجاد کنید.

چگونه پنکیک را روی پوست خشک بمالیم؟
برای استفاده از پنکیک برای پوست های خشک این روش را امتحان کنید تا خیالتان از بابت ماندگاری آرایش راحت شود.

1. ابتدا از مرطوب کننده استفاده کنید و بعد از جذب کرم مرطوب کننده به سراغ کرم سی سی بروید. کرم های سی سی پوشانندگی خوبی دارند و تا حدی لکه های سطحی پوست را می پوشانند. به این ترتیب در دو مرحله پوست خود را مرطوب کرده اید.

2. سپس اسفنج آرایشی یا پد پنکیک را با کمی آب پاشیده و با حرکات آهسته و ضربه ای شروع به تهیه پنکیک کنید.

3. بعد از اتمام آرایش از پودر ثابت کننده آرایش برای ماندگاری بیشتر استفاده کنید و یک لایه نازک از آن را روی صورت بمالید.

در واقع بعد از اینکه پنکیک مناسب پوست خود را پیدا کردید، باید خشکی پوست خود را جبران کنید تا در استفاده از پنکیک دچار مشکل نشوید.

برای نتیجه بهتر استفاده از پنکیک با پوست خشک، سعی کنید به جای اینکه یکباره کل صورت را با پنکیک پر کنید، در چند مرحله صورت را با چند لایه نازک پنکیک بپوشانید.
همچنین برای خرید پنکیک دقت کنید که نزدیک ترین رنگ به پوست صورت خود را مانند رنگ کرم زیرسازی انتخاب کنید تا ظاهر نهایی آرایش شما صاف و طبیعی باشد.
فراموش نکنید که یک پنکیک خوب برای پوست های خشک تنها به برند آن مربوط نمی شود، بلکه نحوه استفاده از آن می تواند آن را به بهترین قسمت آرایش شما تبدیل کند. زیرا هر محصولی هر چقدر هم که شناخته شده و گران باشد، اگر درست استفاده نشود، کاملا بی کیفیت به نظر می رسد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.