آرتان پیام اهورا

همه چیزهایی که برای یادگیری، پیشرفت و موفقیت نیاز دارید

آرتان پیام اهورا

همه چیزهایی که برای یادگیری، پیشرفت و موفقیت نیاز دارید

رسانه و مرجع نوآورانه برای انتقال دانش روز دنیا برای رشد فردی و افزایش دانش عمومی

کلمات کلیدی

مایکروسافت قصد دارد سری دستگاه های سرفیس خود را با ارائه ویژگی های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی ارتقا دهد. به گفته برخی منابع ناشناس، سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ تاپ 6 با واحد پردازش عصبی (NPU) همراه با گزینه های مبتنی بر اینتل و Arm عرضه خواهند شد.

طبق گفته Windows Central، دستگاه‌های مبتنی بر Arm مایکروسافت از تراشه‌های جدید کوالکام اسنپدراگون X استفاده می‌کنند. این رایانه‌های شخصی با نام رمز CADMUS ظاهراً برای اجرای ویژگی‌های هوش مصنوعی طراحی شده‌اند که مایکروسافت قصد دارد در نسخه‌های بعدی ویندوز اضافه کند. همچنین، این دستگاه ها با عملکرد، عمر باتری و امنیت بهبود یافته در حد سیلیکون اپل عرضه خواهند شد. در همین حال، نسخه اینتل این دستگاه ها ظاهرا آخرین تراشه های نسل چهاردهم این شرکت را خواهد داشت.

در ادامه این گزارش گفته می شود که سرفیس پرو 10 علاوه بر ارتقای مشخصات داخلی، صفحه نمایش روشن تری دارد که از HDR نیز پشتیبانی می کند و همچنین دارای روکش ضد تابش نور است. گزینه های رزولوشن آن 2160 x 1440 یا 2880 x 1920 خواهد بود.

همچنین به احتمال زیاد دارای گوشه های گرد مانند دستگاه های Surface Laptop Studio است و از یک Type Cover جدید با دکمه ای که Windows Copilot را باز می کند پشتیبانی می کند.

لپ تاپ سرفیس 6
بر اساس این گزارش، سرفیس لپ تاپ 6 در مدل کوچکتر خود دارای صفحه نمایش 13.8 اینچی خواهد بود که کمی بزرگتر از نسل فعلی با صفحه نمایش 13.5 اینچی است. با این حال، مدل 15 اینچی اندازه قبلی خود را حفظ کرده است. این دستگاه نیز مانند سرفیس پرو 10 احتمالا دارای نمایشگری با حاشیه های نازک تر و لبه های گرد خواهد بود. Windows Central همچنین به پورت های جدید اشاره می کند. شامل دو پورت برای USB-C و یک پورت برای USB-A و شارژ سرفیس کانکت. تاچ پد و دکمه ای برای Windows Copilot از دیگر ویژگی های شایعه شده این دستگاه است.

تاریخ عرضه این دستگاه ها مشخص نیست، با این حال سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ تاپ 6 سال آینده وارد بازار خواهند شد. همچنین در سال 2025 شاهد تغییرات قابل توجه تری در طراحی سرفیس پرو خواهیم بود و یک استودیوی بازسازی شده لپ تاپ سرفیس نیز برای آن سال برنامه ریزی شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.