آرتان پیام اهورا

همه چیزهایی که برای یادگیری، پیشرفت و موفقیت نیاز دارید

آرتان پیام اهورا

همه چیزهایی که برای یادگیری، پیشرفت و موفقیت نیاز دارید

رسانه و مرجع نوآورانه برای انتقال دانش روز دنیا برای رشد فردی و افزایش دانش عمومی

کلمات کلیدی

بر اساس تحقیقات منتشر شده، رکود در فروش رایانه های شخصی به پایان خود نزدیک شده است. زیرا به نظر می‌رسد که مصرف‌کنندگان در سال 2024 رایانه‌های شخصی خود را ارتقا می‌دهند. با توجه به رونق هوش مصنوعی مولد، مصرف‌کنندگان به دنبال دستگاه‌هایی با قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید هستند.

طبق گزارش CNBC، با برنامه ریزی مشتریان برای ارتقای رایانه های شخصی خود، بازار رایانه های شخصی در سال 2024 به رشد 8 درصدی باز خواهد گشت. عوامل مختلفی مانند ظهور دستگاه های جدید مجهز به هوش مصنوعی باعث این افزایش فروش خواهد شد. لازم به ذکر است که سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا، سال طلایی فروش رایانه های شخصی بود.

فروش رایانه های شخصی پس از رکود چهار ساله افزایش یافت

بر اساس تحلیل Canalys، انتظار می‌رود بازار رایانه‌های شخصی در سال 2024 به رشد قبلی خود بازگردد، زیرا مشتریانی که از زمان همه‌گیری کرونا رایانه‌های خود را ارتقا نداده‌اند، سال جدید را زمان خوبی برای خرید رایانه جدید می‌دانند. همچنین محبوبیت هوش مصنوعی و معرفی کامپیوترهای مجهز به این فناوری یکی از دلایل مهم این افزایش فروش خواهد بود.

از سوی دیگر، مایکروسافت مطابق با چرخه عمر پشتیبانی 10 ساله خود، پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز 10 را در 14 اکتبر 2025 (22 اکتبر 1404) پایان خواهد داد. این عامل همچنین کاربران را به سمت خرید کامپیوترهای جدید سوق خواهد داد. با توجه به تقاضای کاربران برای مهاجرت به ویندوز 11، انتظار می رود بازار رایانه های شخصی از سال 2023 به میزان 3.4 درصد رشد کند.

طبق داده ها، سال 2020 شاهد بالاترین رشد فروش رایانه های شخصی از سال 2010 بوده است. امسال با شیوع ویروس کرونا و افزایش کار از راه دور کارمندان، بسیاری از مردم به رایانه های شخصی جدید نیاز داشتند که قطعاً فروش آن را افزایش داد.

این داده ها همچنین نشان می دهد که محموله های جهانی رایانه های شخصی در سه ماهه سوم سال 2023 به 68.5 میلیون دستگاه رسیده است که نشان دهنده کاهش 7.2 درصدی نسبت به سه ماهه مشابه در سال 2022 است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.