آرتان پیام اهورا

همه چیزهایی که برای یادگیری، پیشرفت و موفقیت نیاز دارید

آرتان پیام اهورا

همه چیزهایی که برای یادگیری، پیشرفت و موفقیت نیاز دارید

رسانه و مرجع نوآورانه برای انتقال دانش روز دنیا برای رشد فردی و افزایش دانش عمومی

کلمات کلیدی

تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی چیست

سه شنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۸ ب.ظ

پیشرفت روزافزون تکنولوژی تمامی لوازم برقی اعم از لوازم خانگی، اداری و حرفه ای را متحول کرده و توانسته نقاط ضعف و ایرادات مدل های معمولی را برطرف کند. جاروبرقی ها نیز از این تغییرات و پیشرفت ها در امان نمانده اند. با توسعه جاروبرقی های کمپرسوری، افراد زیادی به سراغ این گونه جاروبرقی ها رفتند و جاروبرقی های معمولی را جایگزین آن کردند. اما جاروبرقی کمپرسوری چیست؟ تفاوت بین کمپرسور و جاروبرقی معمولی چیست؟ اگر شما هم می خواهید با جارو کمپرسور آشنا شوید و تفاوت این دو مدل جارو را بدانید در این مقاله پاسخ سوالات خود را دریافت خواهید کرد.

جاروبرقی کمپرسوری چیست؟
همانطور که در ابتدا اشاره کردیم جاروبرقی های کمپرسوری نسل جدیدی از جاروبرقی ها هستند که با تکنولوژی های متفاوتی ساخته می شوند. این سوییپرها هوای فشرده یا فشرده تولید می کنند و با کمک پمپ هوا مکش را انجام می دهند. بنابراین مکش آنها چندین برابر یک جاروبرقی معمولی است و زباله ها را بسیار سریعتر و راحت تر جمع آوری می کنند. شاید بتوان گفت دلیل محبوبیت آنها تفاوت جاروبرقی کمپرسوری با معمولی است.

در ادامه با تفاوت های این دو مدل جارو آشنا می شویم.

1. قدرت مکش
میزان مکش دستگاه اولین چیزی است که هنگام خرید بهترین جاروبرقی ایرانی و خارجی به آن فکر می کنیم. گفتیم جاروبرقی های کمپرسوری به کمک پمپ باد مکش بسیار قوی دارند و قدرت خوبی دارند. با کمک این جاروبرقی می توانید سطوح مختلف را تمیز کنید. البته از آنجایی که هر سطحی به میزان مکش خاص خود نیاز دارد، می توانید با توجه به سطح آن را تغییر دهید تا به میزان دلخواه برسید.

2. مصرف انرژی کمتر
تفاوت دوم بین جاروبرقی کمپرسوری و معمولی مصرف انرژی جاروبرقی کمپرسوری است که به طور قابل توجهی کمتر از جاروبرقی معمولی است. جاروبرقی های کمپرسور همگی دارای برچسب مصرف انرژی A هستند که از افزایش قبض برق در پایان ماه جلوگیری می کند.

3. خرابی کمتر
چه چیزی بهتر از خرید دستگاهی که به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارد و عمر طولانی دارد؟ در این نوع جاروبرقی فشار کمتری به موتور دستگاه وارد می شود زیرا کمپرسور نیروی لازم برای مکش را ایجاد می کند. بنابراین موتور فرسوده نمی شود و سایر قطعات دچار مشکل نمی شوند.

4. صدای کمتر
یکی از بزرگترین مشکلات جاروبرقی ها صدای زیاد آنهاست که مزاحمت زیادی برای دیگران ایجاد می کند. سازندگان جاروبرقی کمپرسوری راه حلی برای این مشکل پیدا کرده اند و صدای آن را کاهش داده اند. بنابراین می توانید در هر زمانی از روز بدون نگرانی از بیدار شدن یا ایجاد مزاحمت برای کسی، جاروبرقی بکشید.

5. گرد و غبار کمتر پخش شود
جاروبرقی های معمولی دارای فیلترهایی هستند که ذرات معلق را جذب می کنند. با این حال، گاهی اوقات افراد مبتلا به آلرژی هنگام جارو کردن اذیت می شوند. زیرا برخی از ذرات به صورت پراکنده در هوا باقی می مانند. اما خلاء کمپرسور با مکش سریع و قوی خود این ذرات را جذب کرده و خیلی سریع متراکم می کند. بنابراین ذرات معلق در هوا باقی نمی مانند و افراد مبتلا به آلرژی اذیت نمی شوند.

6. ظرفیت مخزن بیشتر
تفاوت دیگر بین جاروبرقی معمولی و کمپرسور تفاوت مخزن یا کیسه آن است. در جاروهای کمپرسور زباله و ذرات پس از ورود به مخزن فشرده شده و فضای کمی را اشغال می کنند. این موضوع باعث می شود زمان تخلیه مخزن یا کیسه دیر شود و بتوانید به راحتی از جارو استفاده کنید.

نتیجه
جاروهای کمپرسور، همانطور که می بینید، مزایای بسیار بیشتری نسبت به جاروهای معمولی دارند. البته قیمت آنها نیز از جاروهای معمولی بالاتر است و باید این را در نظر داشته باشید.
از آنجایی که جاروبرقی های کمپرسوری به خوبی شناخته شده نیستند، افراد کمی به سراغ آنها می روند. در این مقاله به تفاوت های جاروبرقی توربو و جاروبرقی معمولی پرداختیم تا اگر قصد خرید جاروبرقی جدید را داشتید، جاروبرقی متناسب با نیاز خود تهیه کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.