آرتان پیام اهورا

همه چیزهایی که برای یادگیری، پیشرفت و موفقیت نیاز دارید

آرتان پیام اهورا

همه چیزهایی که برای یادگیری، پیشرفت و موفقیت نیاز دارید

رسانه و مرجع نوآورانه برای انتقال دانش روز دنیا برای رشد فردی و افزایش دانش عمومی

کلمات کلیدی

۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

 

همه افراد هنگام ابتلا به عفونت واژن علائمی ندارند. از هر سه زن یک نفر به واژینوز باکتریایی مبتلا می شود، اما بسیاری از آنها نمی دانند که به آن مبتلا هستند. این یک واقعیت است که شستن واژن با ژل بهداشتی زنانه می تواند خطر ابتلا به عفونت های مختلف را در زنان کاهش دهد. البته در صورت ابتلا به عفونت باید این دارو را همراه با مصرف این محصول مصرف کنید. در حالی که بسیاری از اهمیت سلامت واژن آگاه شده‌اند و حتی تعداد بیشتری نیز شروع به شستشوی آن کرده‌اند، این صنعت به رشد خود ادامه نداده است. ژل لباسشویی زنانه اینجاست تا آرامش زنان را در استفاده از محصولات بهداشتی متحول کند. بهداشت واژن نه تنها برای راحتی مفید است، بلکه بهداشت خوب اولین قدم برای سلامتی است. وقتی در آنجا احساس خوبی داشته باشید، تمام روز احساس شادابی می کنید، اعتماد به نفس شما بالا می رود و احساس می کنید آماده پذیرش دنیا هستید.
در کانادا، 27 درصد از زنان از هر 4 زن حداقل یک عفونت واژن را در سال تجربه می کنند، 46 درصد از این افراد واژینوز باکتریایی (BV) و 33 درصد از آنها عفونت های قارچی را تجربه می کنند. یعنی این زنان به طور متوسط ​​سالانه 3 تا 4 عفونت واژن را تجربه می کنند. ژل بهداشتی زنانه یک ژل پاک کننده واژن است که به پوشاندن مخاط واژن کمک می کند تا به طور موثری در برابر واژینیت، التهاب، تحریک، بو، خارش و ترشح زیاد محافظت کند. در حالی که صابون معمولی می تواند فلور طبیعی واژن را مختل کند، ژل بهداشت زنان به حفظ تعادل pH سالم بین 3.5 تا 4.5 کمک می کند.
بیش از 5 میلیون زن در کانادا، بیش از 14 درصد از جمعیت، بین 40 تا 60 سال سن دارند و در دوره پیش از یائسگی یا یائسگی هستند. این می تواند مرحله بسیار ناراحت کننده ای در زندگی با علائم تکرار شونده مانند خشکی واژن، خارش، سوزش، درد و ناراحتی باشد. ژل بهداشتی زنانه یک ژل مرطوب کننده است که با بازگرداندن رطوبت از دست رفته بافت واژن به رفع فوری خشکی واژن کمک می کند و در عین حال احساس روان کنندگی طبیعی ایجاد می کند. این حاوی هیالورونات سدیم است، یک عامل اتصال دهنده به آب که رطوبت قفل شده را فراهم می کند و مانند یک روان کننده طبیعی در مفاصل عمل می کند. علاوه بر این، عصاره آلوئه ورا و سایر مواد به پوشاندن غشای مخاطی واژن کمک می کند و حالت ابریشمی ماندگاری را برای ساعت ها به شما می بخشد.


ژل سلامت زنان چیست و چه کاربردی دارد


ناحیه تناسلی جایی است که باکتری های مفیدی برای جلوگیری از عفونت زنانه تولید می کند، اما در صورت تغییر PH این ناحیه ممکن است همین باکتری باعث ایجاد بوی نامطبوع و خارش در این ناحیه شود. ژل بهداشتی زنانه محصولی برای شستشوی ناحیه تناسلی زنانه است. شستشوی زنانه که به آن شستشوی صمیمی نیز می گویند برای اطمینان از بهداشت کامل دستگاه تناسلی استفاده می شود. باید روزانه و حداقل یک بار در روز استفاده شود. صابون استاندارد یا ژل دوش معمولاً برای ناحیه واژن بسیار تهاجمی است. به همین دلیل بیشتر خانم ها برای استفاده روزانه به محصولات پاک کننده واژن روی می آورند. ژل های پاک کننده زنانه برای این ناحیه حساس طراحی شده است. شستشوی زنانه برای حل مشکل خاصی از عفونت واژن یا فرج استفاده نمی شود، بلکه برای اطمینان از تمیزی روزانه ناحیه ولوواژینال استفاده می شود.
انواع ژل های سلامت زنانه:
شوینده واژن در انواع مختلفی برای خانم های باکره، متاهل و یائسه تولید می شود که از مصرف کنندگان این محصول می توان به موارد زیر نام برد:
زنانی که به سن بلوغ رسیده اند اما هنوز رابطه جنسی نداشته اند و مجرد هستند.
زنان متاهل که در معرض ابتلا به بیماری های مقاربتی نیز هستند.
زنان یائسه که دیگر نمی توانند باردار شوند اما همچنان در معرض انواع عفونت های تناسلی هستند.
زنان باردار نیز می توانند از ژل بهداشتی زنانه استفاده کنند، اما از آنجایی که این دوره بسیار حساس است، بهتر است در مورد دفعات استفاده از این محصول با پزشک خود مشورت کنید.


ژل سلامت زنان خوب برای چیست؟

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که استفاده از آب به تنهایی برای حفظ سلامت ناحیه تناسلی کافی نیست. واژن زنان دارای ویژگی هایی است که نیاز به استفاده از یک شوینده مناسب دارد. شاید اصطلاح فلور واژن را شنیده باشید. فلور واژن محیط طبیعی واژن است که میکروب‌ها و باکتری‌های طبیعی در آن زندگی می‌کنند. حفظ تعادل فلور واژن از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا بر هم زدن آن باعث عدم تعادل در فلور طبیعی و تحریک واژن و ایجاد عفونت و بوی نامطبوع می شود.
پوست ناحیه تناسلی زنان حاوی تعداد زیادی سلول عصبی است که حتی به کوچکترین تحریکات و مشکلات پوستی پاسخ می دهند. بنابراین با تمیز نگه داشتن این ناحیه حساس با مواد شوینده مناسب می توان به حفظ رطوبت ناحیه تناسلی و محافظت از آن در برابر عوامل بیماری زا خارجی کمک کرد.
ژل سلامت زنان برای عفونت:
اگر می خواهید سلامت اندام تناسلی خود را حفظ کنید، حتما ژل سلامت زنانه را در سبد خرید خود قرار داده و خریداری کنید. این محصول برای درمان عفونت های مربوط به واژن و رحم استفاده نمی شود، اما از آنجایی که به رعایت اصول بهداشتی کمک می کند و خاصیت پاک کنندگی دارد، بدون شک در انواع عفونت ها اثر پیشگیرانه خواهد داشت.


نحوه استفاده از ژل سلامت زنان


شستشوی ناحیه تناسلی فقط با آب ممکن است باعث خشکی واژن شود. در اینجا نحوه استفاده از ژل سلامت زنان آورده شده است:
مقدار مناسبی از ژل را در کف دست خود بریزید و به ناحیه واژن زیر دوش یا هنگام رفتن به دستشویی بمالید.
هنگام مالیدن ژل حتما این کار را از جلو به عقب انجام دهید تا میکروب های مقعد به سمت واژن حرکت نکنند.
1 یا 2 دقیقه پس از کف کردن، ناحیه تناسلی را با آب بشویید.
در نهایت، محل را با یک حوله نرم خشک کنید تا از رشد باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا در واژن مرطوب جلوگیری شود.


چگونه بفهمیم PH واژن متعادل نیست


علائمی وجود دارد که PH ناحیه تناسلی به هم خورده است. محیط واژن به طور کلی اسیدی است و علائم زیر ممکن است با پیشرفت آن به سمت قلیایی شدن ظاهر شود:
ترشحات غیرمعمول و بیش از حد واژن
بوی نامطبوع
خارش
تحریک و قرمزی
در این صورت وقتی به پزشک مراجعه می کنید قطعا یکی از محصولاتی که به شما پیشنهاد می کند استفاده از شوینده مناسب است. البته اگر عفونت دارید باید دارو هم مصرف کنید.
چه مارکی از ژل سلامت زنانه خوب است؟
بهترین پاک کننده های واژن که می توان به آنها اشاره کرد عبارتند از:
ژل بهداشتی زنانه سفورل
ژل پاک کننده جین فی اوریاژ مناسب برای خانم ها
ژل سلامت زنانه فیروزه
ژل سلامت زنانه ویتابلا

ژل بهداشتی هیدرودرم

برخی از برندها مانند لافارژ و سروینا نیز این محصول را به صورت جداگانه برای زنان یائسه، زنان و دوشیزگان ارائه می‌کنند.

عوارض ژل بهداشتی بانوان

بسیاری از متخصصان استفاده از شوینده واژن را بیش از ۲ تا ۳ بار در هفته توصیه نمی‌کنند و معتقدند استفاده منظم و روزانه از این محصول ممکن است باکتری‌های مفید ناحیه واژن را از بین ببرد و محیط را برای رشد عوامل بیماری‌زا آماده کند. استفاده بیش از حد از پاک کننده واژن ممکن است با علائم زیر همراه باشد:

خشکی واژن

خارش

عکس العمل های آلرژیتیک

تغییر در pH واژن به دلیل استفاده بیش از حد از این محصول ممکن است خطر عفونت را افزایش دهد.

تفاوت ژل بهداشتی بانوان با ژل بهداشتی یائسگی

با شروع یائسگی، سطح هورمون‌های بدن به طور چشمگیری تغییر می‌کند. به دنبال این تغییر PH واژن مانند قبل نمی‌شود و همچنین بافت و ترشحات واژن تغییر می‌کند زیرا رطوبت بدن کاهش می‌یابد و خشکی آن بیشتر از قبل محسوس خواهد بود. بنابراین، ژل شستشوی زنانه برای زنان یائسه باید فرمولاسیون متفاوتی با محصولی داشته باشد که مخصوص زنان باکره، متاهل و غیر یائسه است. محیط واژن اسیدی است و دارای PH زیر ۴.۵ است، در حالی که این pH در دوران یائسگی به بالای ۴.۵ خواهد رسید.

نکات مهم هنگام خرید ژل بهداشتی بانوان

قیمت ژل: با توجه به اینکه دستگاه تناسلی زنانه قسمت مهم و حساسی است، نباید اجناس خیلی ارزان را خریداری کنید، زیرا کیفیت لازم را ندارند و ممکن است، نه تنها از بروز عفونت جلوگیری نمی‌کنند، بلکه عامل اصلی ایجاد عفونت نیز باشند. منظور این نیست که اجناس گران قیمت باکیفیت هستند، بلکه منظور این است که اجناس خیلی ارزان فاقد کیفیت می‌باشند.

نوع ژل: با توجه به اینکه محیط واژن دوشیزگان، زنان متاهل و یائسه با هم تفاوت دارد، به همین علت برای هر یک از این افراد ژل شستشوی مخصوصی وجود دارد و برای دریافت بهترین نتیجه باید ژل متناسب با واژن خود را خریداری کنید. همان طور که در ابتدای همین مقاله گفته شد، PH واژن این افراد با یکدیگر متفاوت است و تفاوت اصلی آن‌ها در مقدار PH می‌باشد.

حجم محلول: شما باید با توجه به میزان استفاده خود حجم ژل مورد نظر خود را مشخص کنید. اگر بیش‌تر از یک بار در هفته از ژل شستشو استفاده می‌کنید، باید به سراغ ژل‌هایی بروید که حجم بالاتری دارند. همیشه ژل‌های حجیم‌تر از نظر اقتصادی با صرفه‌تر هستند. پس عقل حکم می‌کند که به جای خرید دو ژل کوچک یک ژل با حجم بالا خریداری کنید.

فرمول ساخت: به طور کلی ژل‌های شستشوی بانوان یا پایه شیمیایی دارند یا پایه آلی یا گیاهی، ژل‌های شیمیایی که از مواد شیمیایی ساخته می‌شوند، ممکن است برای همه مناسب نباشند و در یک سری افراد خارش و حساسیت ایجاد کنند. بنابراین این افراد باید به سراغ ژل‌های گیاهی و طبیعی بروند که از عصاره گیاهان ساخته شده‌اند و حساسیت ایجاد نمی‌کنند.

برند محصول: اگر با توجه به توضیحاتی که در مقاله داده شد، باز هم احساس می‌کنید در مورد خرید این محصول مشکل دارید، اصلا نگران نباشید. شما می‌توانید با خرید برندهای معروف و شناخته شده، یک خرید مطمئن داشته باشید. زیرا این محصولات از قبل تست شده و امتحان خود را پس داده‌اند. تجربه هم ثابت کرده تا زمانی که یک برند معروف و شناخته شده وجود دارد، نباید به سراغ برندهای ناشناخته بروید.

توجه به تاریخ انقضا: این ماده هم مانند سایر لوازم آرایشی و بهداشتی دارای یک تاریخ تولید و انقضا است. تاریخ تولید چندان مهم نیست، در واقع همان تاریخی است که محصول مورد نظر در کارخانه تولید شده، شما باید به تاریخ انقضا محصول توجه ویژه‌ای داشته باشید. زیرا در صورت گذشتن تاریخ انقضا، محصول مورد نظر شما فاسد شده و نباید آن را مصرف کنید. در صورت استفاده از ژل تاریخ گذشته عواقب خوبی در انتظار شما نخواهد بود.