آرتان پیام اهورا

همه چیزهایی که برای یادگیری، پیشرفت و موفقیت نیاز دارید

آرتان پیام اهورا

همه چیزهایی که برای یادگیری، پیشرفت و موفقیت نیاز دارید

رسانه و مرجع نوآورانه برای انتقال دانش روز دنیا برای رشد فردی و افزایش دانش عمومی

کلمات کلیدی

یک مطالعه بزرگ نشان می دهد که کمبود ویتامین D، افسردگی و دیابت از جمله مواردی هستند که می توانند خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهند.

بر اساس آمار سال 2022، انتظار می رود حدود 70000 نفر در بریتانیا با زوال عقل زندگی کنند. اگرچه بسیاری تصور می کنند که عوامل ژنتیکی تنها عامل بروز این بیماری است، اما به گفته محققان حاضر در مطالعه، این تصویر کامل نیست و باید به چالش کشیده شود. در واقع آنها معتقدند که عوامل دیگری نیز در افزایش بروز زوال عقل دخیل هستند.

یک مطالعه جدید عواملی را بررسی می کند که بروز زوال عقل را افزایش می دهد
محققان این مطالعه می گویند شناسایی عواملی که می تواند روند ابتلا به این بیماری را افزایش دهد می تواند بسیار مفید باشد. به عنوان مثال مواردی مانند سوء مصرف الکل، سکته مغزی، انزوای اجتماعی و اختلالات شنوایی از جمله مواردی هستند که با افزایش زوال عقل مرتبط هستند.

دکتر جانیس رانسون، یکی از نویسندگان این مطالعه، می گوید: این مطالعه شرایط جدید را در بررسی عوامل موثر بر زوال عقل بررسی می کند.

شایع ترین ویژگی زوال عقل از دست دادن حافظه است، اما علائم دیگر شامل تغییر در رفتار و گم شدن در مکان های آشنا است. پروفسور دیوید لیولین، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: این مطالعه که توسط دانشمندان بریتانیایی و هلندی انجام شده است، بزرگترین و قدرتمندترین مطالعه در نوع خود است که تاکنون انجام شده است.

این مطالعه داده های بیش از 350000 نفر زیر 65 سال از سراسر بریتانیا را مورد بررسی قرار داد. پروفسور Llewellyn می گوید که هنوز چیزهای زیادی برای کاوش در این زمینه وجود دارد، اما این مطالعه ما را به مسیر خوبی هدایت می کند.

دکتر Stewie Hendricks، محقق دانشگاه ماستریخت هلند، می گوید: "مطالعه زوال عقل در سنین پایین بسیار جدی است. زیرا افراد مبتلا معمولا هنوز کار می کنند و درگیر مسائل مربوط به خانواده و فرزندان خود هستند.

وی می افزاید: زمانی که معتقدیم این بیماری ژنتیکی است، ممکن است آن را نادیده بگیریم و عوامل دیگر را بررسی نکنیم. این مطالعه در مجله Jama Neurology منتشر شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.